Har haft en givande helg på så många sätt. Underbart sällskap, hundar, god mat, dricka och träning. Den var verkligen toppen!
Då pojkvännen var iväg på annat så passar jag på att proppa helgen med allt annat som är svårt att hinna med.

I helgen fick jag upp ögonen för det här med många hundar går för långt fram för sitt eget bästa. Både när man kollar lydnadsreglerna och när man kollar praktiskt hur de enklast håller en snygg position genom alla vändningar som ingår i fritt följ.
Med Tengil hade jag en hund som gick snyggt, men som överarbetade nå hemskt.
Han och jag gjorde det nog jobbigare än vad det hade behövt va.
Med Dot och Kells så ska jag nog tänka om och bygga om en del där. Ska bli kul, ett litet projekt helt enkelt.
I övrigt är jag så träningspepp nu att det typ rinner ur öronen på mig! BARMARK NU PLEASE!

Vill även ge mig själv (och Kellie) en stor eloge för arbetet vi lagt ner kring passivitet.
Hon låg nästan hela 1 1/2 h på sin filt i ridhuset idag och sprang inte fram till någon utan tog det lugnt och rullade ihop sig och vilade. Är så nöjd med detta, hon är ju trotts allt bara 5,2 månader gammal.

En annan lättnat är att alla valptänder nu lämnat byggnaden. Hon hade ett så tokigt bett så man blev orolig, men tror nog det ska växa rätt nu när alla dubbelrader äntligen rykt.

I övrigt låter jag bilderna tala för hundarnas härliga helg. Dessa jyckar alltså<3

DSC_6384 DSC_6389 DSC_6394 DSC_6438 DSC_6447 DSC_6466 DSC_6506 DSC_6507 DSC_6539 DSC_6552 DSC_6588 DSC_6604 DSC_6607 DSC_6608 DSC_6657 DSC_6676 DSC_6694 DSC_6746 DSC_6752 DSC_6801

Lydnadstankar

3 reaktioner på ”Lydnadstankar

  1. Helt underbara bilder, bilder säger så mycket! Apropå Tengil, så har vi en cattledog i valpkursen innan våran kurs. Brukar tänka på Tengil när jag ser den hunden. Kommer ihåg när jag passade T åt dig hihi! 🙂
    Vi borde ses någon dag med hundarna, som vi sagt några ggr men sällan blir av ;p.
    Ha de gött,
    MLI o Olga

  2. Gulliga Kiiiiwiiee (vare så? 😉 ) med sitt ståöra! Tack för i helgen, det var både trevligt och nyttigt 🙂

Lämna en kommentar